
Potencjalny klient jest zewsząd atakowany przez bodźce. Trudno mu się skupić, a jeszcze trudniej utrzymać uwagę i zapamiętać wszystkie informacje, jakie do niego docierają. Dlatego też kluczowym elementem marketingu jest przykucie uwagi konsumenta na tyle, by sam chciał szukać informacji o danym produkcie lub usłudze, a potem dostarczenie mu tych wiadomości w przystępnej formie. Stojaki reklamowe spełniają obie te funkcje jednocześnie, bo po pierwsze trudno je przeoczyć, a po drugie są źródłem łatwej do zdobycia informacji. Stojaki na ulotki mogą mieć różne formy. Można zainwestować w zwykłe regały o klasycznym kształcie, ale za to w ciekawym kolorze, który przykuwa wzrok. Można też pokusić się o zakupienie stojaka reklamowego, który przybiera postać reklamowanego produktu lub jest stworzony na wzór logo firmy. Stojaki reklamowe muszą współgrać z wizerunkiem przedsiębiorstwa, więc poważne branże powinny postawić na klasykę, a te firmy, które zajmują się dostarczaniem rozrywki, mogą zaszaleć i rozłożyć ulotki na stojakach o nieprzeciętnych kolorach i kształtach.